I. Általános szabályok, adatok
Eltérő írásos megállapodás hiányában jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) vonatkoznak az Art Of Smile Kft. (székhely: 1027 Budapest, Margit körút 58. 2. em. 4., a továbbiakban: Szolgáltató) által végzett valamennyi egészségügyi szolgáltatásokra, valamint minden, a Szolgáltató által szakmai szolgáltatás tárgyában kötött szerződésre.
A Szolgáltató internetes honlapjának címe
A Szolgáltató internetes honlapot üzemeltet, mely a www.artofsmile.hu domain alatt érhető el. A honlap részletes információt szolgáltat a szolgáltatási árakról, akciókról, valamint tartalmazza a Szolgáltató mindenkori hatályos ÁSZF-jét, illetve az adatvédelmi vonatkozású dokumentumok közül az Ügyfeleknek és pácienseknek szóló adatvédelmi tájékoztatót (a továbbiakban: „Tájékoztató”), az Iratkezelési Szabályzatot és az Adatfeldolgozói Szerződés mintáját. Az adatvédelmi dokumentumok a recepción nyomtatott verzióban is mindenki számára elérhetőek.
II. Fogalom meghatározások
- Szolgáltató: Art Of Smile Kft. (Székhely: 1027 Budapest, Margit körút 58. 2. em. 4., Cégjegyzékszám: 01 09 181518, Adószám: 24771935-1-41). A Szolgáltató rendelkezik a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel, mely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
A Szolgáltató fogászati magánrendelő, csak térítés köteles ellátást végez, a mindenkori aktuális árlista elérhető a www.artofsmile.hu honlapon, valamint kifüggesztve a recepción.
- Megrendelő (vagy Paciens): az egyedi szolgáltatási szerződésben megnevezett páciens, illetve egyedi írásbeli szolgáltatási szerződés hiányában a szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személy.
- Egyedi szolgáltatási megbízási szerződés (vagy “Kezelési terv”): A Szolgáltató rendelőjében kiállított minden olyan jogi nyilatkozat, amely a szolgáltatói tevékenység végzéséhez szükségos, és amelyet a Szolgáltató nyomtatványain a Megrendelő páceins és/vagy törvényes képviselője aláírásával ellát, vagy amelyet a Szolgáltató részére személyesen, sajátjaként átad bármikor a kezelések folyamatában (így többek között, de nem kizárólagosan maga a Kezelési terv, Fogászati anamnézis lap, Műtéti kezelési hozzájárulás, Műtét előtti tájékoztató, Műtétet követő tájékoztató, Adatkezelési Nyilatkozat, illetve bármilyen más, akár a jövőben bevezetésre kerülő új formanyomtatvány vagy a kezelésekkel kapcsolatos orvosi vagy páciens tájékoztató, vagy egyéb nyomtatvány, esetleg további nyilatkozati nyomtatványok, azok elnevezésétől függetlenül). Szolgáltató kifejezetten fenntartja a jogot orvosi és kezelési dokumentumainak folyamatos módosítására.
- Anamnézis lap: a kezelések megkezdése előtt a Páciens által aláirt dokumentum, amely tartalmazza a Páciens adatait és az adatkezeléssel kapcsolatos hozzájárulásait is.
III. A felek közötti szerződéses jogviszony feltételei és tartalma
- A Felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás(ok) és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képező Kezelési terv szerinti tartalommal határozzák meg.
Amennyiben a Kezelési terv mást nem tartalmaz, az egyedi szolgáltatási szerződést a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor az aktualizált egyedi szolgáltatási szerződésben rögzített feltételek szerint.
- A Kezelési Terv megkötésének módjai
A Szolgáltatási szerződés írásban vagy ráutaló magatartással (különösen a szolgáltatás Páciens általi igénybevételével) köthető meg.
A Szolgáltató és a Megrendelő közötti szolgáltatási szerződés a szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartással) akkor is létrejön az ÁSZF szerinti tartalommal, ha a Kezelési Terv, így maga a szerződés aláírására valamilyen oknál fogva nem kerül sor.
A Páciens a Szolgáltatóval való jogviszony létesítésével tudomásul veszi, hogy a Kezelési Terven kívül a jelen ÁSZF-ben foglaltak is a Kezelési Terv részét képezik, és az ott meghatározottak szerinti díjakat a Szolgáltatás igénybevételéért köteles megfizetni.
Nem minősül új Kezelési Terv megkötésének, többek közt, a szolgáltatások módosítása vagy a Kezelési Terv egyéb módosítása.
- Az Egyedi szolgáltatási szerződés (Kezelési Terv) megkötésének feltételei:
A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nyilvános árlista alapján nyújt térítéses fogászati szolgáltatásokat, ezért a Szolgáltató rendelőjében kifüggesztett, nyilvános honlapon (artofsmile.hu) is elérhető mindenkor hatályos árlista minősül árajánlatnak. Szolgáltató írásbeli árajánlatot csak külön kérés esetén ad, a szerződési ajánlata a Pácienssel történt közlésétől számított 30 napig köti. Szolgálatót a szakmailag indokolt változtatások joga az ajánlati kötöttség tartama alatt is megilleti.
Az egyedi szolgátatási szerzödés azon a napon jön létre, amelyen a Páciens az első konzultációt és a kezelési terv elkészítését megelőzően a „Kérdőív és nyilatkozat” nyomtatványt aláírja, vagy egyedi árajánlatban foglalt feltételekkel a kezelést megkezdi, vagy amikor Páciens megrendelését Szolgáltató, azzal egyező tartalommal írásban visszaigazolja. A „Kérdőív és nyilatkozat” lap aláírása a nyilvános, kifüggesztett árlistában foglalt díjak elfogadását is jelenti.
A szerződés létrejöttét követően a Páciens az általa igényelt változtatásokat köteles a Szolgátatoval írásban közölni és azokat a Szolgáltató csak akkor köteles végrehajtani, ha szakmailag indokoltak és a jelzett változtatásokat írásban elfogadta. A Páciens a szerződéstől eltérő egyéb utasításai is csak akkor hatályosak, ha ezeket a Szolgáltatóval írásban visszaigazolta.
A Páciens a kezelések megkezdését megelőzően köteles a kórelőzményekkel kapcsolatos adatlapot („Kérdőív és nyilatkozat”) hiánytalanul kitölteni, és a Szolgáltatonak átadni. Amennyiben az adatlap hiányos vagy valótlan adatokat tartalmaz, az azokból eredő károkért a Szolgálató felelőssége teljes mértékben kizárt. A Páciens a kezelések megkezdését megelőzően köteles megadnia Szolgálatonak az alábbi személyes adatait: a családi és utónevét, lakcímét, születési helyét és idejét, anyja nevét, TAJ számát vagy személyi igazolvány számát, és köteles felmutatni egy személyazonosságát igazoló okmányt.
A Páciens adataiban bekövetkezett bármely változást a Páciens köteles a Szolgáltató felé haladéktalanul írásban vagy emailen bejelenteni. A Páciens mulasztása esetén a Szolgáltató a Páciensről tárolt adatok alapján teljesíti a Páciensi jogviszonyból eredő kötelezettségeit. A bejelentés elmulasztásából eredő kárt a Páciens köteles viselni. A Szolgáltató a Páciens bejelentése alapján változtatja meg a Páciensről a rendszerében szereplő adatait.
Páciens a Kérdőív és nyilatkozat lap aláírásával és/vagy a jelen ÁSZF aláírásával a kórelőzményekre vonatkozó adatok és a személyi adatok rögzítéséhez, ill. a rögzített adatoknak a kezelések céljából történő kezeléséhez hozzájárul. A Szolgáltató köteles az adatokat orvosi titokként megóvni, és az adatkezelési szabályokat a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően betartani.
A fogászati, műtéti beavatkozások szövődménymentességét egyetlen orvos sem garantálhatja, ezért a Páciens tudomásul veszi és elfogadja, hogy a leggondosabb orvosi ellátás után is kialakulhatnak szövődmények, amelyeknek kezelése külön kezelésnek minősül, nem része az alap fogászati, műtéti ellátásnak.
- A kezelések megkezdése
Az első konzultáció alkalmával a fogazat, ill. a száj állapotának a felméréséhez panoráma röntgenfelvétel készítése válhat szükségessé. A röntgen felvétel készítéséért a Szolgáltató a mindenkor érvényes árlistában rögzített díjakat számítja fel. Ha a Páciens rendelkezik 60 napnál nem régebbi röntgenfelvétellel, akkor kérheti a hozott felvétel használatát.
A Páciens hiányos, vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Szolgáltató – választása szerint – jogosulttá válik a szerződéstől való elállásra, ill. a kezelési terv módosítására.
A felek jogai és kötelezettségei
A Kezelési Terv a Szolgáltató javaslatán alapul, melyet Pácines külön erre irányuló kifejezett nyilatkozat nélkül azzal hagy jóvá, hogy a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik.
A Kezelési tervet a Szolgáltató jogosult önállóan modositani (pl. fogászati státusz felvételekor rejtve maradt problémák, nem várt tényezők felmerülése esetében), azonban nagyobb szakmai eltérések indokoltságakor köteles lehetőség szerint előzetesen a Pácienssel egyeztetni. Kezelési terv változása maga után vonhatja a kikalkulált árajánlat módosulását, melyről a kezelés megkezdése előtt, vagy a kezelés alatt a Szolgáltató szóban tájékoztatást nyújt.
Amennyiben a Páciens nem fogadja el a módosításokat, a Szolgáltatonak joga van kártérítési, kárpótlási kötelezettség nélkül megszakítani a további kezeléseket.
- A Szolgáltató a kezelésekhez teljesítési alválakozokat (közremüködöket, szakértőket) vehet igénybe, és a kezelések indokolttá tehetik közvetített szolgáltatás nyújtását is, különösen fogtechnikai munkák esetén.
A Szolgáltató a közreműködőkkel saját belátása szerint jogosult megállapodni azok szolgáltatásainak feltételeiről és erről nem köteles semmilyen tájékoztatást adni a Páciens részére.
A kezelések során a Páciens – saját felelősségére – bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), ill. a kezelés megszüntetését (abbahagyását). Ebben az esetben a Páciens csak azért a kezelésért és fogtechnikai munkáért köteles megbízási díjat fizetni, amit a felmondás közléséig igénybe vett.
A Szolgáltató jogai:
A Szolgálataó fenntartja magának azt a jogot, hogy az előre egyeztetett időpontot, vagy a kezelőorvos személyét megváltoztassa. Ezekben az esetekben a Szolgáltató köteles a változtatásról a Pácienst haladéktalanul tájékoztatni.
A Szolgáltató bármikor megváltoztathatja szolgáltatásait a Páciens értesítése nélkül, amennyiben az szükséges az alkalmazható biztonság vagy más törvényen alapuló követelmény miatt, ill. amelyek nem befolyásolják lényegbevágóan a szolgáltatás természetét vagy minőségét.
Szolgáltatónak joga van a kezelést megtagadni a Megrendelő elégtelen együttműködése, megváltozott egészségügyi vagy mentális állapota esetén, valamint, ha fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem tesz eleget. Ezekben az esetekben, a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.
Amennyiben a Páciens nem nagykorú vagy cselekvőképtelen, avagy cselekvőképességében korlátozott, a törvényes képviselőjének jóváhagyása is szükséges a Kezelési Terv megkötéséhez.
IV. Garancia, felelősség
Általános feltételek a garanciavállalásról, felelősségről
A Szolgáltató kizárólag a fog(szak)orvosai által, a Art Of Smile Fogászati Rendelőben elvégzett fogászati kezelésekre és az általuk átadott fogművekre vállal garanciát a Páciens felé az alábbi feltételek szerint és korlátozások mellett.
A felelősség-korlátozásokat a Páciens kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi.
A Szolgáltató hibás teljesítésből eredő helytállási kötelezettsége a szakma szabályainak be nem tartásából eredő hibákra terjed ki.
A Szolgáltató kizárólag csak olyan kárért tartozik felelősséggel a tevékenységére irányadó felelősségbiztosítás szerint, amelyet a Szolgáltató és annak személyzete szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott, és amelyek kifejezetten és közvetlenül a fogászati szolgáltatás nyújtásával állnak összefüggésben.
A fogászati kezelések végeredményét a Páciens általános egészségügyi állapota, valamint szájhigiénés szokásai is befolyásolják, melyekre a garancia nem terjed ki.
A garancia az átadott fogpótlás, fogászati munka kijavítására, esetleg újbóli elkészítésére szól. A garancia nem vonatkozik az utazásra, szállásra, tartózkodásra, illetve az egyéb módon felmerülő (pl. munkából való kiesés) költségeire és más szakorvosi ellátás igénybevétele költségeinek megtérítésére, valamint a fogpótlás elvesztésére.
A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a gyökérkezelések kimenetelének sikerességéért, illetve a kezelések folyamán váratlanul szükségessé váló gyökérkezelések előfordulásáért.
A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a hidak és koronák előkészítése során, vagy azokat követően esetlegesen szükségessé váló gyökérkezelések előfordulásáért. (Esetenként előfordulhat ugyanis, hogy a kezelt fog a hidak és koronák számára történő előkészítés során traumát szended, aminek következménye lehet a gyökérkezelés elvégzésének szükségessé válása.)
A Szolgáltató ideiglenes hidak, ideiglenes koronák és ideiglenes fogpótlások vonatkozásában nem fogad el garanciális igényeket.
Paciens tudomásul veszi, hogy a szervezet biológiai reagáló képességének függvényében (valamint az előre nem azonosítható kockázatoktól függően), a várható eredmény és a végleges gyógyulási idő az átlagostól eltérhet, mely eltérés miatt a Paciens semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel.
A műtéti illetőleg egyéb beavatkozások közismert kockázatain túl speciális panaszokat okozó elváltozások is keletkezhetnek a Paciens által kért beavatkozás következtében, melyért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.
Továbbá tekintettel arra, hogy a fogászati beavatkozások eredményének megítélése egyéntől függően rendkívül eltérő lehet, a Szolgáltató esztétikai jellegű reklamáció esetén nem vállal semmilyen anyagi vagy bármely egyéb felelősséget.
A Szolgáltató nem vállal továbbá sem anyagi, sem bármi egyéb felelősséget a már átadott fogpótlások esztétikai okokból fellépő utólagos (átadás-átvételt követő) reklamációjáért.
A Szolgáltató kizárólag esztétikai okokból fellépő reklamáció esetén kizárja a felelősségét kifejezetten (de nem kizárólag) a fogszabályozási, parodontológiai, dentoalveoláris sebészeti eredmények szubjektivitását tekintve, amennyiben a fogszabályozási tevékenység, dentoalveoláris műtétek végeredménye szakmailag (orvosilag, anatómiailag) az előre tervezett eredménnyel járnak, azonban azt a paciens kizárólag esztétikai okokból elfogadni nem tudja.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a költségekért és károkért, amelyek a Pácienst azért érik, mert a szolgáltató vis maior esetén időszakosan nem tudja a szolgáltatását teljesíteni. A jelen ÁSZF szempontjából vis maiornak minősül a háború, természeti kár és a kezelőorvos vagy a Szolgáltató adott szolgáltatással kapcsolatos közreműködőjének bármely okból bekövetkező betegsége, halála, sztrájkja vagy időleges távolléte, valamint a rendelőt érintő közszolgáltatások szünetelése.
A garanciális beavatkozás kizárólag az Art Of Smile Kft. rendelőjében történik. A szavatosság és jótállás során a kijavítás vagy kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori rendelője.
Az Art Of Smile Kft. Fogászati Rendelő nem téríti meg egy másik fogászati rendelőben elvégzett garanciális beavatkozás ellenértékét.
A garanciális igény bejelentésére a következő lehetőségek állnak a rendelkezésére:
- Személyesen – előzetes időpontegyeztetéssel – a 1027 Budapest, Margit krt. 58. II.em 4. címen
- Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a +36 1 4261243 telefonszámon
- Elektronikus levél formájában az info@artofsmile.hue-mail címen
A garancia időtartama
A Szolgáltató az alábbi maximális garanciális időtartamokat vállalja az egyes szolgáltatások esetén:
- a) Esztétikus tömésre: 1 év garancia
- b) Betétekre (Inlay, onlay): 2 év garancia
- c) Rögzített fogpótlások (koronák, hidak): 3 év garancia
- d) Kivehető fogpótlások, fogsorok: 1 év garancia
- e) Porcelán héj: 1 év garancia
- f) Straumann és SGS Implantátum anyagára: élethosszig tartó garancia
A fentieken túl a Szolgáltató a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállal jótállást.
A garancia érvényességének feltételei és kizárása
A Szolgáltató által vállalt garancia kizárólag az alábbi feltételek maradéktalan teljesülése esetén érvényes:
- a) a Páciens a fogait megfelelően ápolja, a kezelőorvosa által ismertetett szájhigiéniás előírásokat folyamatosan betartja
- b) a Páciens a kezelőorvosa által előírt ellenőrzéseken (6 havonta vagy évente) a Szolgáltató fogászati rendelőjében megjelenik. Fogszabályozó kezelés esetében havonta vagy az orvos utasitásai szerint.
- c) a Páciens legkésőbb 30 napon belül elvégeztesse azokat az állapotfenntartó kezeléseket (pl.: fogkő-eltávolítás, protézis alábélelés), amelyeket kezelőorvosa javasol
- d) a Páciens a fogpótlást a megadott módon tisztán tartja
- e) a Páciens a fogpótlást rendeltetésszerűen használja, kizárólag fiziológiás rágóerőknek tegye ki, amelyek nem vezetnek a fogmű túlterhelődéséhez
- f) a Páciens a fogművet nem teszi ki traumának, csont- és ínybetegségnek
- g) a Páciens minden beavatkozást határidőre kifizet a Szolgáltató részé
A Szolgáltató által vállalt garancia érvényét veszti, amennyiben a Páceins:
- a) nem jelenik meg az előírt ellenőrzésen,
- b) nem megfelelő táplálkozás és egyéb rossz szokások miatti, a paciens rágószerveit érintő problémák felmerülése esetén
- c) rövid időn belül nagyobb súlygyarapodás, illetve súlyvesztésége lesz,
- d) krónikus betegség áll fenn, melynek negatív hatása van a fogazat, valamint a fogpótlás állapotára (pl.: cukorbetegség, epilepszia, csontritkulás, daganatos megbetegedések, sugárkezelés- és kemoterápia utáni állapot),
- e) a kezelést követően kialakulnak, a kezelést megelőzően nem ismert allergiák, fogbetegségek, és azok következményei,
- f) a fogpótlás vagy implantátum extrém igénybevételnek van kitéve (éjszakai fogcsikorgatás, fogszorítás) és ennek következtében károsodik a fogmű,
- g) a fogpótlást rendellenesen használja, és így a fogmű károsodik (pl. leejtett fogsor, sportsérülés),
- h) baleset miatt sérül a fogmű,
- i) a fogorvosa által javasolt éjszakai harapáslazító sínt nem készítteti el, illetve nem hordja – melynek következménye a túlzott fogsor szorításból adódó porcelán leplezés lepattanása,
- j) a Páciens a Szolgáltató által javasolt kezelést és fogtechnikai munkát egy másik klinikán végezteti el
- k) a kezelés alatt vagy a kezelést követően, más szolgáltatótól vesz igénybe fogászati kezelést a Szolgáltató által kezelt területre
- l) porcelán héj esetén a héj megfeszítése által okozott károkra (nem rendeltetésszerű használat, vagy külső behatás),
- m) az implantáció nem történik meg a tervezett időn belül, (hosszú távú ideiglenes pótlás, amely az implantációt előkészítő pótlás),
- n) a minőségi kifogást határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, a fogművet nem bocsájtja a Szolgáltató rendelkezésé
- o) a Megrendelő a Szolgáltató által javasolt kezeléseket nem vette igénybe vagy a panasza a be nem fejezett kezelési sorozat eredmé
- p) a Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a kezelésekért, amelyek a páceins kérésére, a kezelőorvos javaslata ellenére törté Amennyiben a páciens kifejezett kérésére történik egy kezelés, a kezelőorvos által optimálisnak tartott javaslat ellenére, a garancia nem vonatkozik a kezelésre.
fogászati kontroll: A Szolgáltató ezúton is tájékoztatja a Megrendelő pácienst, hogy a fogászati kezelés befejezését követően, így különösen parodontológiai kezeléseket követő utógondozás keretében rendszeres fogászati kontroll szükséges mindaddig, amíg a kezelőorvos ennek elmaradását vagy ritkítását el nem rendeli.
A dentoalveoláris műtéteket, különös tekintettel a fogbeültetéseket követően a sebgyógyulás időszakában (8-16 nap) két naponta kontroll vizsgálat, a teljes körű garancia biztosításához évi három alkalommal professzionális szájhigiéniai kezelés szükséges, melyet Szolgáltató végezhet el, valamint évenkénti röntgen kontroll szükséges. Ennek elmulasztásából eredő kockázatok kizárólag a Megrendelőt terhelik.
V. A szolgáltatás ellenértéke: kezelési díjak, költségek, számlázás
- A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatások díjairól, anyagköltségeiről a Megrendelőket honlapján és a rendelőiben kifüggesztett árlistával is tájékoztatja. A kezelések, illetve az egyes anyagok díja a Kezelési terv, illetve a Szolgáltatási Szerződés szerint fizetendő.
- A Kezelési Terv szerint elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált anyagok, a technikai eszközök, illetve a közvetített szolgáltatások költségei a Kezelési Tervben, illetve a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre, számlázásra. A számlázásra a számlázás napján a Szolgáltatóra érvényes és hatályos számviteli és adójogi előírások alkalmazandók.
- Amennyiben a szolgáltatáshoz nem kapcsolódik fogtechnikai költség, az alkalmanként elvégzett kezelés díja kezeléskor fizetendő. A Szolgáltatási Szerződés szerint az aktuális díjjegyzék figyelembevétele mellett átalánydíjazás is megállapítható.
- Fogtechnikai anyagok/fogművek szolgáltatása esetén a vonatkozó kezelés költségeinek 50%-a előre, a fennmaradó hányad az anyag/fogművek beépítésekor fizetendő, vagy nagyobb értékű szolgáltatások esetén a szolgáltatás teljes költsége előre fizetendő.
- A Szolgáltató a fentieken túlmenően is jogosult előleget kérni a Páciensektől az adott kezelés megkezdése előtt, amennyiben ezt a Szolgáltató saját megítélése alapján szükségesnek találja.
- A kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját (készpénz, bankkártya stb.) és a fizetés határidejét. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a Páciens köteles tartozáselismerőnyilatkozatot aláirni. 14 nap türlemi idó elteltét követöen a késedelmi kamat mértéke a Polgári törvénykönyv szerinti késedelemi kamat összege.
- A Páciens felelős a díjfizetési kötelezettségének nem teljesítése miatt felmerült költségek megfizetéséért. A Páciens tartozásának behajtásában közreműködők által felszámított költségeket, mint kart, a Páciens köteles megfizetni a Szolgáltató részére.
- Amennyiben a Páciens befizetése a számla összegénél kevesebb, vagy a befizetés nem köthető számlához, a Szolgáltató a befizetést az alábbiak szerint rendeli a tartozáshoz:
- a) a befizetést a Szolgáltató a nem a szolgáltatásból eredő tartozásokra fordítja először, beleértve a késedelmi kamatot és a költséget – amennyiben ilyen tétel a számlán szerepel –, ezt követően történik a számlához tartozó szolgáltatásból eredő tartozások kiegyenlítése;
- b) amennyiben nem azonosítható be, hogy a befizetés melyik számlához kapcsolódik, akkor a fentiek figyelembevételével mindig a legrégebbi számlatartozáshoz kerül hozzárendelésre a befizeté
- Az Egyedi Szolgáltatási Szerződés szerint díj- és anyagköltségek az Kezelési terv részeként kerülnek meghatározásra a Megrendelő páciens egyedi kezelési igényeinek függvényében. Eltérő rendelkezés hiányában a Szolgáltató által adott költségtervezet, ajánlat 30 napig érvényes, ezt követően a Szolgáltató jogosult a díj-, és anyagköltség változtatására.
Ezen túlmenően a Kezelési Tervben szereplő díjtételek a kezelés befejezéséig módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység miatt is. - Megrendelő az egyes kezelés(ek) vagy a kezelés jellegétől függően egy adott kezelés sorozat végeztével állítja ki szolgáltatásairól, az anyagköltségekről, a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről a számláját. A számla átvételével a Megrendelő a Szolgáltató szerződésszerű teljesítését igazolja.
VI. Fizetési feltételek és a kezelés lemondás
- Az előző pontok szerint kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a Polgári törvénykönyv szerinti késedelemi kamat összege. A fizetési kötelezettség teljesítése a Szolgáltató által elfogadott módon (készpénz, bankkártya, szerződött partner egészségbiztosítási kártyája stb.) történhet. Amennyiben a kezelés kezdete és a számlakiállítás napja között jogszabályváltozás miatt a számla egyéb a Megrendelő által nem ismert adatot is tartalmaz, Szolgáltató elsődlegesen és mindig a hatályos jogszabályi előírások betartására köteles, függetlenül az előzetes tájékoztatóktól.
- Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a megkezdett kezelés az elfogadott Kezelési terv birtokában a kezelőorvos hozzájárulása nélkül nem módosítható.
- Szolgáltató tájékoztatja továbbá a Megrendelőt, hogy a kezelésekre történő bejelentkezés legkésőbb a kezelés időpontját 24 órával megelőzően mondható le. Amennyiben az időpont legkésőbb annak kezdetét megelőzően 24 órával nem kerül lemondásra, illetve a Megrendelő nem jelenik meg, vagy 15 percet meghaladó időt késik, köteles 5000,- Ft rendelkezésre állási díjat megfizetni, ha akadályoztatását hivatalosan igazolni nem tudja.
Amennyiben ilyen esetben a Szolgáltató anyagokat szerzett be a Páciens részére és a kezelésre az eredeti időpontot követő két héten belül nem kerül sor a Szolgáltató a beszerzett anyagok teljes ellenértékét jogosult kiszámlázni a Páciens részére meghiúsulási kötbérként. A jelen szakasz rendelkezései abban az esetben is alkalmazandóak, ha az adott szolgáltatást a Páciens nevében vagy javára más személy (például hozzátartozó) rendeli meg.
VII. Adatkezelés, adatvédelem, tájékoztatások
A Szolgáltató a Szolgáltatások teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az EU 2016. április 27-i 2016/679 számú Rendelete, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, továbbá az egyéb vonatkozó jogszabályok irányadó rendelkezéseinek megfelelően, elsődlegesen a szolgáltatások teljesítése céljából kezeli.
- A Megrendelő a szolgáltatás igénybevételével hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatokat az irányadó jogszabályok szerint tartsa nyilván. Ugyanezzel hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató tudományos, oktatási vagy kutatási célokra felhasználja.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa aláírt Fogászati anamnézis lap illetve Információs lap elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek, úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
- A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól őt tájékoztassa, informálás céljából hírlevelet küldjön ki. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki.
A Páciens a jogszabályok által biztosított legteljesebb mértékben felhatalmazza a Szolgáltatót, hogy részére új szolgáltatásokat vagy más feltételeket bemutató anyagokat és információkat küldjön.
- A Páciens bármely szolgáltatás igénybevételével elfogadja továbbá a Szolgáltató “Adatvédelmi tájékoztató Ügyfeleknek és Pácienseknek” elnevezésű dokumentumának tartalmát.
- A Szolgáltató a rendelőben jól látható helyen kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót, azaz a betegjogi képviselő elérhetőségét.
- Szolgáltató az általa okozott kárért köteles helytállni a hatályos polgári jog és a speciális szakmai és felelősségbiztosítási szabályok szerint, a kárfelelősségi kizáró nyilatkozatot a jelen ÁSZF-ben és/vagy az egyes kezelési terveken kell feltüntetni.
- A Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben számláját vagy egyéb tartozását a számlán vagy egyéb érvényes iraton feltüntetett esedékesség napjáig nem egyenlíti ki, a Szolgáltató a számlatartozás behajtását engedményezéssel vagy szolgáltatás igénybevételével egy, az általa ezzel a feladattal megbízott, harmadik személlyel is elvégeztetheti.
VIII. Egyéb rendelkezések
- Megrendelő a Szolgáltatási Szerződés, a Kezelési terv aláírásával (vagy aláírás hiányában, ráutaló magatartással a szolgáltatás Páciens általi igénybevételével) elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte, kifogás emelésére kizárólag a kezelés megkezdését megelőzően (akár a kezelés megtagadásával) van mód. A Megrendelő paciens a kezelés engedélyezésével tudomásul veszi, hogy a felek jogviszonyát a jelen ÁSZF és az Egyedi Szolgáltatási Szerződés képezi, és az annak tartalmát nem vitatja.
- Jelen ÁSZF és az Egyedi Szolgáltatási Szerződés együttesen tartalmazzák a szerződő felek szerződés megállapodását.
- Az ÁSZF-ben és a Szolgáltatási Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári törvénykönyv, valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.
- A Felek vitájukat békés úton rendezik. Amennyiben az ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy a Felek alávetik magukat a Budai Központi Kerületi Bíróság illetékességének.
- Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására.
- Jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Pacienssel a Szolgáltatató egyedi megállapodásban kifejezetten eltérően nem rendelkezik.
Hatály: 2019. 08. 01.
Art Of Smile Kft.
mint Szolgáltató képviseletében:
ügyvezető
ÁSZF | ADATVÉDELEM | GY.I.K. | IMPRESSZUM | GARANCIA
2018. Minden jog fenntartva. Art of Smile Kft.